OGÓLNOPOLSKI FINAŁ I TURNIEJU CHRZEŚCIJAŃSKICH GIER PLANSZOWYCH
Finał I Ogólnopolskiego Turnieju Chrześcijańskich Gier Planszowych odbył się 10-12 czerwca w Konstancinie Jeziornej pod Warszawą w gościnnych progach ośrodka rekolekcyjno-wypoczynkowego „Dobry Zakątek”. W rozgrywkach wzięły udział zwycięskie drużyny z poszczególnych okręgów z całej Polski. Do tego finału zakwalifikowała się już w marcu br. grupa uczniów ZSE składzie: Ignacy Bukowski, Karol Szczeklik, Wiktor Andreasik (1br) po pokonaniu 46 drużyn.
Podczas 3-dniowych zmagań konkursowych, drużyny (grając miedzy sobą) – odkrywały ciekawe wydarzenia ze skarbca Biblii. Np. w jednej z gier uczestnicy wędrowali wraz z Mojżeszem i Izraelitami do Ziemi Obiecanej, po drodze zabierając rzeczy, które pozwoliłyby im przetrwać 40 lat tułaczki przez pustynię lub wykazując się zdolnościami strategicznymi podczas walk z różnymi plemionami pokonywali kolejne etapy w drodze do celu. Grali również w „Wehikuł Starego i Nowego Testamentu”, a także – posługując się symbolami, odnosili je do poszczególnych tajemnic w grze pt. „Tajemnice Różańca Świętego”. W innym dniu poznawali korzenie polskiej państwowości i jej bohaterów, tajniki polskiej kuchni w różnych epokach, bogactwa naturalne ziemi polskiej, monety polskie w historycznych na przestrzeni dziejów Polski w grach: „Początki Państwa Polskiego: Polanie 966-1000” oraz „Strażnicy”.
Warto dodać, że gry planszowe to nie tylko rywalizacja, ale przede wszystkim edukacja poprzez zabawę, budowanie relacji, rozwój kreatywności i krytycznego myślenia w planowaniu strategicznych działań. Ten turniej był doskonałą okazją integracji środowisk uczniowskich z całej Polski, zawiązania przyjaźni, wymiany doświadczeń, a na koniec miłych wspomnień.
Chociaż wróciliśmy bez wygranej, to jednak zebrane doświadczenie i bycie finalistami tej historycznej, bo I edycji turnieju – jest dla wszystkich radosnym przeżyciem i zaszczytem. Mamy nadzieję, że w przyszłości przedstawiciele naszej szkoły również wezmą udział w tym turnieju, a wszyscy uczniowie – zachęceni przykładem swoich kolegów – sięgną po planszówki, aby w ten sposób spędzać czas wolny lub uczyć się w sposób nowatorski i przyjemny.