W ramach realizacji projektu NBP „Złote szkoły” w naszej szkole odbyły się 23 lekcje związane z hasłem I edycji:
Temat 1 – Pierwsze konto bankowe i karta płatnicza – sprzymierzeńcy roztropnych użytkowników, realizowali:
Pani Małgorzata Groch Kipa – 6 godzin w klasach 1g, 3g1, 3g2
Pani Małgorzata Szyszka – 4 godziny w klasach 2c i 2c1
Pani Agata Wiktor – 1 godzina klasa 3r
Pani Marta Wypasek - 1 godzina klasa 2g1
Pani Elżbieta Kurzawa – 1 godzina klasa 2g
Pani Elżbieta Tyksińska- 1 godzina klasa 2g2
Uczniowie poznali następujące zagadnienia:
- rachunek bankowy – istota, rodzaje transakcji,
- karta płatnicza- istota, budowa, rodzaje, działania w razie utraty karty
- zarządzanie budżetem z kontem bankowym
- zakładanie pierwszego konta, czynniki wpływające na wybór rachunku
- bezpieczeństwo związane z bankowością elektroniczną
Realizując to zadanie, uczniowie wypracowali 32 kodeksy bezpiecznego korzystania z konta bankowego i karty płatniczej.
Temat 2- Pożyczanie pieniędzy, a poduszka finansowa. Długi zawsze pod kontrolą, realizował:
Pan Sławomir Skrzypek – 3 godziny w klasach 2g i 2r1, w tym zajęcia z informatyki
Uczniowie poznali następujące zagadnienia:
- istota, rodzaje kredytów
- istota pożyczki
- chwilówka
- kredyt a pożyczka
- poduszka finansowa
- koszt kredytu lub pożyczki
- RRSO
- BIK
- WIBOR
- spirala zadłużenia
Podczas zajęć z informatyki uczniowie obliczali koszty kredytu, z wykorzystaniem Ms Excel.
Temat 3- Sztuka odkładania pieniędzy na wyznaczony cel, realizowały:
Pani Dorota Falarz, wraz z drużyną ambasadorów projektu – Samantą Szlachetką, Sandrą Graniczny i Wiktorią Drąg z kl. 2c1 – 1 godzina klasa 2c1
Pani Joanna Mazurkiewicz, wraz z drużyną ambasadorów projektu Wiktorią Baran i Gabrielą Kopacz z klasy 2c– 1 godzina klasa 2c.
Uczniowie poznali następujące zagadnienia:
- istota i źródła i znaczenie oszczędności
- hipoteza cyklu życia
- cel oszczędnościowy
- skłonność do oszczędzania i czynniki na nią wpływające
Poszczególne klasy opracowały wykaz działań, które mają wpływ na zwiększenie oszczędności.
Temat 4 – Sytuacja gospodarcza odradzającej się Polski, realizowała:
Pani Beata Szypułka – 4 godziny w klasach 2a i 2Lc
Uczniowie poznali następujące zagadnienia:
- kryzys gospodarczy,
- inflacja,
- hiperinflacja,
- emisja pieniądza,
- charakterystyka banknotów,
- Bank Polski,
- oszczędności budżetowe
Rezultaty zadania: