Lekcje w ramach projektu NBP – „Złote Szkoły”. Temat I edycji 2020/2021: Giganci finansów osobistych

By   26 kwietnia 2021

1

W ramach realizacji projektu NBP „Złote szkoły” w naszej szkole odbyły się 23 lekcje związane z hasłem I edycji:

Temat 1 – Pierwsze konto bankowe i karta płatnicza – sprzymierzeńcy roztropnych użytkowników, realizowali:

Pani Małgorzata Groch Kipa – 6 godzin w klasach 1g, 3g1, 3g2

Pani Małgorzata Szyszka – 4 godziny w klasach 2c i 2c1

Pani Agata Wiktor – 1 godzina klasa 3r

Pani Marta Wypasek - 1 godzina klasa 2g1

Pani Elżbieta Kurzawa – 1 godzina klasa 2g

Pani Elżbieta Tyksińska- 1 godzina klasa 2g2

Uczniowie poznali następujące zagadnienia:

  • rachunek bankowy – istota, rodzaje transakcji,
  • karta płatnicza- istota, budowa, rodzaje, działania w razie utraty karty
  • zarządzanie budżetem z kontem bankowym
  • zakładanie pierwszego konta, czynniki wpływające na wybór rachunku
  • bezpieczeństwo związane z bankowością elektroniczną

Realizując to zadanie, uczniowie wypracowali 32 kodeksy bezpiecznego korzystania z konta bankowego i karty płatniczej.

obr1

ubr2

 

2c1_5

2c1_2

2c1_4

2c1_6 2c1_8

2c1_1

obr3 obr5

2g 2g_3 2g2

 

Temat 2- Pożyczanie pieniędzy, a poduszka finansowa. Długi zawsze pod kontrolą, realizował:

Pan Sławomir Skrzypek – 3 godziny w klasach 2g i 2r1, w tym zajęcia z informatyki

Uczniowie poznali następujące zagadnienia:

  • istota, rodzaje kredytów
  • istota pożyczki
  • chwilówka
  • kredyt a pożyczka
  • poduszka finansowa
  • koszt kredytu lub pożyczki
  • RRSO
  • BIK
  • WIBOR
  • spirala zadłużenia

Podczas zajęć z informatyki uczniowie obliczali koszty kredytu, z wykorzystaniem Ms Excel.

lekcja_inf

 

 

Temat 3- Sztuka odkładania pieniędzy na wyznaczony cel, realizowały:

Pani Dorota Falarz, wraz z drużyną ambasadorów projektu – Samantą Szlachetką, Sandrą Graniczny i Wiktorią Drąg z kl. 2c1 – 1 godzina klasa 2c1

Pani Joanna Mazurkiewicz, wraz z drużyną ambasadorów projektu Wiktorią Baran i Gabrielą Kopacz z klasy 2c– 1 godzina klasa 2c.

Uczniowie poznali następujące zagadnienia:

  • istota i źródła i znaczenie oszczędności
  • hipoteza cyklu życia
  • cel oszczędnościowy
  • skłonność do oszczędzania i czynniki na nią wpływające

Poszczególne klasy opracowały wykaz działań, które mają wpływ na zwiększenie oszczędności.

Zrzut ekranu (21) Zrzut ekranu (23)

Zrzut ekranu (24) Zrzut ekranu (26)

Zrzut ekranu (29) Zrzut ekranu (30) Zrzut ekranu (31)

 

Temat 4 – Sytuacja gospodarcza odradzającej się Polski, realizowała:

Pani Beata Szypułka – 4 godziny w klasach 2a i 2Lc

Uczniowie poznali następujące zagadnienia:

  • kryzys gospodarczy,
  • inflacja,
  • hiperinflacja,
  • emisja pieniądza,
  • charakterystyka banknotów,
  • Bank Polski,
  • oszczędności budżetowe

obr6 obr7

 

Rezultaty zadania:

rezultaty