„Mobilności europejskie jako narzędzie rozwoju uczniów i kadry – edycja 2” realizowane przez Zespół Szkół Ekonomicznych im. Janusza Korczaka w Dębicy. ZACZYNAMY!
Jest nam niezwykle miło poinformować, że Zespół Szkół Ekonomicznych im. Janusza Korczaka w Dębicy przystępuje do realizacji międzynarodowego projektu edukacyjnego pt. „Mobilności europejskie jako narzędzie rozwoju uczniów i kadry – edycja 2” numer 2022-1-PL01-KA122-SCH-000071162. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską, w ramach programu Erasmus+, Akcja 1: KA122-SCH – Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze Edukacji szkolnej.
Uzyskaliśmy pozytywną decyzję odnośnie finansowania projektu, a wysokość pozyskanych przez nas środków to 42 744,00 EUR.
Mobilność zostanie zrealizowana w szkole przyjmującej, Szkoła Mpakogianni w Larisie, Grecja, która jest placówką naszym partnerem od 2021r.
Planowany termin wyjazdu do Grecji to 29.04.-14.05.2023.
Jest to świetna okazja dla uczniów szkoły oraz kadry do zdobycia doświadczenia pracy w międzynarodowych grupach projektowych oraz wsparcie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów.
Niebawem ruszamy z rekrutacją, zatem wyglądajcie uważnie kolejnych informacji!
Uczestnicy:
Wyjazd 25 uczniów wraz z 3 opiekunami-nauczycielami. Udział w projekcie wezmą uczniowie i uczennice klas II i III oddziałów technik żywienia i usług gastronomicznych, technik reklamy, technik fotografii i multimediów, technik ekonomisty, technik handlowca oraz technik rachunkowości. Rekrutacja do projektu startuje 1.03.2023, a już 10.03.2023 poznamy kompletną listę uczestników. Przed mobilnością szkoła przy wsparciu partnera przeprowadzi kurs przygotowujący do mobilności, w którym udział wezmą osoby wyłonione w rekrutacji.
Tematyka:
Tematyka projektu, opiera się na wykorzystaniu nowych mediów w komunikacji produktów, usług, idei. Uczniowie będą zgłębiać zagadnienia z zakresu przedsiębiorczości, ekonomii, geografii, z drugiej strony – informatyki, komunikacji i retoryki. Ich zadaniem będzie opracowanie w międzynarodowych zespołach Fanpage’y oraz planów kampanii marketingowej wybranego przez siebie produktu.
Prace będą realizowane w międzynarodowych grupach, w formie zajęć formalnych (wykładów, lekcji, warsztatów) oraz nieformalnej (warsztaty terenowe, wizytacje, ćwiczenia praktyczne). Program kształcenia dla każdej mobilności zakłada realizację minimum 60 godzin zajęć oraz uczestnictwo w dwóch całodniowych wycieczkach po największych atrakcjach turystycznych regionu Tesalii / Riwiery Olimpijskiej.
Kurs dla kadry
Dodatkowo w ramach działań skierowanych dla kadry zorganizujemy kurs zawodowy w zagranicznej Instytucji Przyjmującej. W kursie weźmie udział dwóch przedstawicieli kadry pedagogicznej, którzy wzmocnią swoje kompetencję w zakresie językowym, organizacji i uatrakcyjniania kształcenia ogólnego w naszej Szkole.
Cele oraz korzyści projektu:
- Umiędzynarodowienie Szkoły w ramach programu Erasmus +
- Podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu podstawy programowej oraz wsparcie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów.
- Przywrócenie uczniom motywacji do nauki i integracji społecznej po okresie nauki zdalnej
- Zwiększenie kompetencji zawodowych, w tym niezwykle ważnych dla wybranych do mobilności, zawodowo związanych z komunikacją z klientem, sprzedażą, przedsiębiorczością oraz cyfryzacją.
- Zwiększanie wiedzy, kompetencji, umiejętności uczniów o zmniejszonych szansach oraz uzyskanie szerokie wpływu pedagogicznego na środowisko szkolne
- Zwiększenie otwartości na niestandardowe formy rozwoju kompetencji, motywacji i otwartości uczniów na ciągłość kształcenia
- Zwiększenie atrakcyjności oferty edukacyjnej w szkole, w tym poprzez działania projektowe na poziomie europejskim oraz włączanie innowacji w proces edukacyjny.
Dokumenty do pobrania (docx):
Kliknij odnośnik, aby pobrać plik
Rozpoczynamy rekrutację do projektu
Regulamin Rekrutacji Uczniów
Zał. 1 Karta Zgłoszenia Ucznia
Zał. 2 Oświadczenie Uczestnika Przedsięwzięcia
Zał. 3 Instrukcja wypełniania zgłoszeń
Zał. 4 Wzór umowy z uczestnikiem
Zał. 5 Program mobilności i opis rezultatów końcowych