Daily Archives: 27 lutego 2023

Konkurs kulinarny „Wielkanoc na polskim stole”

jajka

Zespół Szkół Ekonomicznych w Dębicy we współpracy ze Stowarzyszeniem „Przyjaciół Ekonomika”

gorąco zaprasza do udziału

w konkursie kulinarnym „Wielkanoc na polskim stole”. 

Tematem XII  edycji konkursu jest

„Sięgnijmy do tradycji” na wielkanocnym stole.

 

Konkurs odbędzie się 04.04.2023 r. w Zespole Szkół Ekonomicznych im. Janusza Korczaka w Dębicy przy ul. Ogrodowej 20.

Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie. Na uczestników czekają ciekawe nagrody.  Na zgłoszenia czekamy do 09.03.2023r.

Celem konkursu jest:

  • kultywowanie narodowych tradycji kulinarnych,
  • upowszechnianie wzorów racjonalnego żywienia i promocja zdrowia,
  • wymiana doświadczeń kulinarnych pomiędzy uczestnikami  konkursu,
  • mobilizowanie uczniów do poszukiwania sposobów modyfikowania tradycyjnych receptur, aby potrawy były i smaczne i zdrowe,
  • rozwijanie zainteresowań sztuką kulinarną, sięganie do tradycji kulinarnych regionu oraz naszych zagranicznych sąsiadów,
  • rozbudzanie inicjatywy, pomysłowości kreatywności uczestników,
  • wyrabianie poczucia piękna i estetyki.

 

Regulamin konkursu

„Wielkanoc na polskim stole”

1. Organizatorem konkursu jest Zespół Szkół Ekonomicznych w Dębicy we współpracy ze Stowarzyszeniem „Przyjaciół Ekonomika”.

2. Tematem XII edycji konkursu jest:  „Sięgnijmy do tradycji” na wielkanocnym stole.

3. W konkursie mogą brać udział uczniowie szkół o profilu gastronomicznym.

Zgłoszone do rywalizacji „drużyny” uczniowskie mogą się składać maksymalnie z 4 do 6 zawodników.

4. Drużyny przygotowują koncepcję nakrycia stołu i zestaw potraw wielkanocnych.

5. Do konkursu należy zgłosić minimum 4 potrawy, w tym dwie o smaku słodkim i dwie o smaku słonym.

6. Każda drużyna konkursowa zobowiązana jest do przygotowania potrawy słodkiej z udziałem sera białego, potrawy słodkiej z udziałem bakalii oraz dwóch potraw słonych: jednej z udziałem jaj i drugiej, w skład której wchodzić będzie biała kiełbasa.

7. Drużyna może przygotować więcej potraw niż 4 obowiązkowe.

8. Dekoracje stołu nie podlegają ocenie.

9. Ocenie podlegać będzie ogólny charakter nakrycia nawiązujący do tematyki Świąt Wielkanocnych.

10. Wymagany jest podpis każdej potrawy konkursowej oraz posiadanie receptury wg, której została sporządzona (do wglądu komisji  konkursowej).

Potrawy nieopisane, bez receptury nie mogą brać udziału w konkursie.

11. Każda potrawa musi być przygotowana w ilości umożliwiającej degustację członkom jury.

12. Komisja Konkursowa dokona oceny potraw wg;

a) zgodności z tradycją wielkanocną    ( 1-5 pkt.),

b) walorów organoleptycznych     (1-5 pkt.),

c) estetyki przygotowania  (1-5pkt.)

d) kreatywności i pomysłowości (1-5 pkt)

e) trudności technik kulinarnych zastosowanych do przygotowania potraw (1-10 pkt)

13. Za udział w konkursie uczestnicy otrzymują dyplomy, a laureaci nagrody rzeczowe.

14. Udział w konkursie należy zgłosić do 09.03.2023r. do pani Marty Wypasek

15. Konkurs odbędzie się w dniu 04.04.2023 r. w Zespole Szkół Ekonomicznych w Dębicy, ul. Ogrodowa 20 w  godz. od 10.45 do 13.10.

Drużyny biorące udział w konkursie mogą zgłaszać w tym dniu się od godz. 9.00 na małej sali gimnastycznej.

 

Zapraszamy.

Mobilności europejskie jako narzędzie rozwoju uczniów i kadry – edycja 2

 

„Mobilności europejskie jako narzędzie rozwoju uczniów i kadry – edycja 2” realizowane  przez Zespół Szkół Ekonomicznych im. Janusza Korczaka w Dębicy. ZACZYNAMY!

 

Jest nam niezwykle miło poinformować, że Zespół Szkół Ekonomicznych im. Janusza Korczaka w Dębicy przystępuje do realizacji międzynarodowego projektu edukacyjnego pt. „Mobilności europejskie jako narzędzie rozwoju uczniów i kadry – edycja 2” numer 2022-1-PL01-KA122-SCH-000071162. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską, w ramach programu Erasmus+, Akcja 1: KA122-SCH – Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze Edukacji szkolnej.

Uzyskaliśmy pozytywną decyzję odnośnie finansowania projektu, a wysokość pozyskanych przez nas środków to 42 744,00 EUR.

Mobilność zostanie zrealizowana w szkole przyjmującej, Szkoła Mpakogianni w Larisie, Grecja, która jest placówką naszym partnerem od 2021r.
Planowany termin wyjazdu do Grecji to 29.04.-14.05.2023.

Jest to świetna okazja dla uczniów szkoły oraz kadry do zdobycia doświadczenia pracy w międzynarodowych grupach projektowych oraz wsparcie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów.

Niebawem ruszamy z rekrutacją, zatem wyglądajcie uważnie kolejnych informacji!

Uczestnicy:

Wyjazd 25 uczniów wraz z 3 opiekunami-nauczycielami. Udział w projekcie wezmą uczniowie i uczennice klas II i III oddziałów technik żywienia i usług gastronomicznych, technik reklamy, technik fotografii i multimediów, technik ekonomisty, technik handlowca oraz technik rachunkowości. Rekrutacja do projektu startuje 1.03.2023, a już 10.03.2023 poznamy kompletną listę uczestników. Przed mobilnością szkoła przy wsparciu partnera przeprowadzi kurs przygotowujący do mobilności, w którym udział wezmą osoby wyłonione w rekrutacji.

 

Tematyka:

Tematyka projektu, opiera się na wykorzystaniu nowych mediów w komunikacji produktów, usług, idei. Uczniowie będą zgłębiać zagadnienia z zakresu przedsiębiorczości, ekonomii, geografii, z drugiej strony – informatyki, komunikacji i retoryki. Ich zadaniem będzie opracowanie w międzynarodowych zespołach Fanpage’y oraz planów kampanii marketingowej wybranego przez siebie produktu.

Prace będą realizowane w międzynarodowych grupach, w formie zajęć formalnych (wykładów, lekcji, warsztatów) oraz nieformalnej (warsztaty terenowe, wizytacje, ćwiczenia praktyczne). Program kształcenia dla każdej mobilności zakłada realizację minimum 60 godzin zajęć oraz uczestnictwo w dwóch całodniowych wycieczkach po największych atrakcjach turystycznych regionu Tesalii / Riwiery Olimpijskiej.

 

Kurs dla kadry

Dodatkowo w ramach działań skierowanych dla kadry zorganizujemy kurs zawodowy w zagranicznej Instytucji Przyjmującej. W kursie weźmie udział dwóch przedstawicieli kadry pedagogicznej, którzy wzmocnią swoje kompetencję w zakresie językowym, organizacji i uatrakcyjniania kształcenia ogólnego w naszej Szkole.

Cele oraz korzyści projektu:

  1. Umiędzynarodowienie Szkoły w ramach programu Erasmus +
  2. Podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu podstawy programowej oraz wsparcie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów.
  3. Przywrócenie uczniom motywacji do nauki i integracji społecznej po okresie nauki zdalnej
  1. Zwiększenie kompetencji zawodowych, w tym niezwykle ważnych dla wybranych do mobilności, zawodowo związanych z komunikacją z klientem, sprzedażą,  przedsiębiorczością oraz cyfryzacją.
  2. Zwiększanie wiedzy, kompetencji, umiejętności uczniów o zmniejszonych szansach oraz uzyskanie szerokie wpływu pedagogicznego na środowisko szkolne
  3. Zwiększenie otwartości na niestandardowe formy rozwoju kompetencji, motywacji i otwartości uczniów na ciągłość kształcenia
  4. Zwiększenie atrakcyjności oferty edukacyjnej w szkole, w tym poprzez działania projektowe na poziomie europejskim oraz włączanie innowacji w proces edukacyjny.

 Dokumenty do pobrania (docx):
Kliknij odnośnik, aby pobrać plik

Rozpoczynamy rekrutację do projektu
Regulamin Rekrutacji Uczniów
Zał. 1 Karta Zgłoszenia Ucznia
Zał. 2 Oświadczenie Uczestnika Przedsięwzięcia
Zał. 3 Instrukcja wypełniania zgłoszeń
Zał. 4 Wzór umowy z uczestnikiem
Zał. 5 Program mobilności i opis rezultatów końcowych

plakat o projekcie str.1

plakat o projekcie str.2